Testimoniale


Ei bine, încă de la partea orală, în urma căreia am fost acceptat la acest program de master, am rămas cu o impresie foarte bună. Discuția a fost deschisă și plăcută. Consider că toate disciplinele studiate mă pot ajuta în evoluția mea profesională. De exemplu, am lucrat cu diferite limbaje de programare, am studiat/re-studiat metaeuristici, algoritmi genetici și hibrizi, am lucrat cu baze de date multimedia, am învățat să lucrez cu metadate, mi-am aprofundat cunoștințele legate de criptarea informației, am dobândit cunoștințe legate de data mining și de modelarea sistemelor complexe și multe altele.

Gabriel Tcaciuc, absolvent master TAPI, 2021

După ce am verificat programele de studii de la mai multe facultăți din țară, am ales specializarea Informatică din cadrul Facultății de Litere și Științe de la Universitatea Petrol-Gaze din Ploiești, deoarece au avut subiecte de studiu care mi s-au părut interesante la momentul respectiv și despre care aș fi vrut să aflu mai multe. Cu trecerea anilor, pot să spun că a fost cea mai bună alegere pe care am luat-o. Aici, la iTIMF am descoperit numeroase cadre didactice pasionate de ceea ce fac, înarmați cu foarte multă răbdare, care m-au învățat că informatica presupune mai mult decât programare. După 12 ani de școală, am rămas șocat să particip la cursuri și să văd că există profesori cu zâmbetul pe buze pentru că stau acolo în fața noastră și ne predau. Cu trecerea timpului, profesorii au devenit mentori și ne-au îndrumat atunci când după 3 ani de studii, am ajuns în situația de a alege din nou o ramură a informaticii pe care să o aprofundez, și totul datorită multitudinii de discipline pe care specializarea le oferă: dezvoltare aplicații software, aplicații web și mobile, baze de date, networking, securitate, sisteme de operare, inteligență artificială etc. Ulterior am aflat că și aceste subdomenii au la rândul lor alte subdomenii, care sunt tot timpul în plină dezvoltare și expansiune. Concluzia mea este că informatica este pentru oricine dorește să învețe, iar specializarea Informatică a acestei facultăți, este alegerea potrivită atât pentru cei pasionați, începători, dar și pentru cei care vor să aprofundeze, cu condiția: să vrei și să pui suflet în ceea ce faci.

Fabian Puiu, absolvent licență Informatică, 2021

Aș dori să precizez că, în munca pe care o prestez, ca software test engineer, întâlnesc mereu noi provocări, pe care pot să le depășesc datorită cunoștințelor și abilităților acumulate în cei 2 ani de masterat. Mi-a plăcut și  deschiderea pe care o aveau atât cadrele didactice, cât  si conducerea facultății față de noi studenți și, cu această ocazie, aș dori din nou să mulțumesc tuturor cadrelor didactice care mi-au fost alături pe parcursul anilor de studenție. Masteratul m-a ajutat nu doar din perspectiva cunoștințelor dobândite, dar mi-a oferit și posibilitatea de a cunoaște oameni noi, cu idei și perspective diferite, dar care totuși au un lucru în comun: dorința de a crea și de a veni mereu cu ceva inovator în domeniul ingineriei software. Recomand tuturor celor cărora le place și sunt atrași de acest domeniu, să urmeze cu încredere cursurile Facultații de Litere și Știinte, respectiv a masteratului de Tehnologii Avansate pentru Prelucrarea Informației, deoarece sunt foarte utile pentru o viitoare carieră, care aduce în fiecare moment satisfacție și împlinire profesională.

Maxim Darie, absolvent master TAPI 2021

Pot spune că sunt foarte mulțumit că am ales aceste programe de studii, atât la licență, unde am învățat foarte multe lucruri de bază, legate de domeniul informaticii, conceptele fundamentale ale programării și cum funcționează un calculator la nivel de baza. La sisteme de operare, am invățat pentru prima dată despre GNU/Linux și despre cum își gestionează un sistem de operare resursele, mi-au plăcut foarte mult programarea orientata pe obiecte, bazele de date și structurile de date, de asemenea, mi-a plăcut ce am învățat la rețele de calculatoare, iar, mai apoi, cum lucrurile sunt legate între ele în acest domeniu.

La programul de studii de master, am invățat baze de date multimedia, criptografie și securitatea informației, infrastructuri performante pentru prelucrarea informației și multe altele. Masterul a venit ca o completare peste lucrurile învățate la licență, plus o schimbare de perspectivă, în sensul că, la licență, parca accentul era mai mult pe fundamente și pe tehnologiile folosite, iar la master trebuie să ne gandim și la contextul n care acestea sunt folosite și la impactul lor asupra societății.

Alexandru Condrut, absolvent master TAPI 2021, licență Informatică 2019

În liceu, am explorat câteva subdomenii din informatică, și anume programarea în mai multe detalii, dezvoltarea web, baze de date și diverse aplicații pentru prelucrare date. Dar fundamentele nu le știam, și pe acestea le-am aflat doar în studiile universitare.  Așa cum mă așteptam, aici am pus baza pentru o carieră profesională. Am trecut prin toate subdomeniile fundamentale din informatică, le-am înțeles importanța și aplicarea, împreuna cu relațiile dintre ele. Am căpătat experiență lucrând la numeroase proiecte pe teme variate, în echipa sau nu, și am fost îmbogățit prin contactul cu diferite feluri de a vedea lucrurile. Masterul a reprezentat o evoluție naturală, iar aici am putut să aprofundez lucrurile învățate anterior și să cunosc mai bine realitatea apropiată de industrie. Cursul de PISC a fost ajutător întrucât ne-a permis să vedem mai bine efectele tehnologiei în realitatea modernă și să cunoaștem rolul nostru în legătură cu aceasta, atât în viața profesională, cât și în cea personală. … Apoi, credeam ca mulți alții probabil, ca dark web este folosit doar de catre criminali, nu și pentru lucruri pozitive. Am înțeles atitudinea despre confidențialitate și de ce ar trebui sa ne pese când folosim diverse servicii, mai ales online. De asemenea, am învățat să diferențiez mai bine problemele care pot sa fie rezolvate cu ajutorul calculatorului și care nu.

Samuel Plăiașu, absolvent master TAPI 2021, licență Informatică 2019

Am trecut prin experiența unui program de licență precum și al unuia de master si pot spune ca fiecare program are elementele sale pregătitoare și este structurat gradat, informațiile fiind prezentate în ordinea dificultății. În programul de licență sunt prezentate noțiuni generale și cuprinzătoare din domeniul IT, ce au menirea de a prezenta studentului oportunitățile și variantele pe care le are în acest domeniu vast. În programul de master, sunt dezvoltate suplimentar noțiunile prezentate în programul de licență. Pentru a crea o bază solidă de cunoștințe, o persoană trebuie să parcurgă integral aceste două programe de studii.

Perioada licenței m-a dezvoltat foarte mult și mi-a conferit o privire de ansamblu asupra informaticii, asupra modului în care se realizează programe software dar și cum acestea interacționează cu hardware-ul. În licență sunt atinse mai multe ramuri ale informaticii, se obtin cunoștințe despre programare, despre interacțiunea cu calculatorul, despre arhitecturi de programe, despre securitatea programelor, despre conectivitatea calculatoarelor, precum și despre stocarea și regăsirea informațiilor.

În perioada licenței se întâlnesc materii ce sunt în concordanță cu cerințele pe care angajatorii le doresc de la un candidat. Printre materiile din perioada licenței, cele mai utilizate și întâlnite pe piața muncii, materii ce sunt tratate și în perioada master-ului dar la un nivel mai detaliat și mai aprofundat, sunt: programarea orientată pe obiecte, bazele de date, inteligența artificială, programarea avansată a aplicațiilor web și a aplicațiilor mobile.

Adrian Crețu, absolvent master TAPI 2021, licență Informatică 2019

Ce faci cu facultatea asta în viață? este întrebarea pe care tot o primeam atunci când le-am spus celorlalți că urmează să îmi depun dosarul aici. Unii chiar încercau să facă în așa fel încât să-mi schimb decizia, dar în zadar. Am făcut această alegere din două mari motive. Unul, pasiunea mea pentru informatică, iar cel de-al doilea motiv a fost lărgirea orizontului cunoașterii. […]
Atat la programul de licență, cât și cel de masterat m-au ajutat să înțeleg ce înseamnă domeniul IT, ele m-au inițiat în acest domeniu. Un domeniu atăt de frumos și plin de provocări. Un domeniu în care, dacă îți place ce faci, nu o să te plictisești. […]
A fost o experiență pe care oricând aș repeta-o. M-am simțit provocat, dus la limită și, totodată, în deplină siguranță. A fost peste așteptări și așteptări mari erau. […]
Acest program de masterat a avut cursuri excelente, am învăţat mai multe lucruri decât mă asteptam. M-am simţit apreciat şi am învăţat enorm de multe lucruri, fără să am senzaţia că se întâmplă asta. Şi mai ales, am învăţat cum să fac lucruri. […]
Mă bucur că am avut şansa de a participa la acest masterat. M-am simţit foarte bine alături de ceilalti colegi. Am ”cules” câte o informaţie de la fiecare. Şi aşa cum am mai spus, este unul dintre locurile din care pleci privind în urmă. Pentru mine, acest masterat a reprezentat un pas înainte în dezvoltarea mea personală. Dacă până să vin la acest masterat îmi era teamă să vorbesc deschis despre ideile mele, în urma acestuia am învăţat nu doar să  fac acest lucru dar şi CUM să-l fac.

Ștefan Stan, masterand TAPI anul II, 2020

La început nu era nimic și prin nimic se înțelege că nu știam de ce sunt capabil. Poate nici acum încă nu știu, dar cel puțin am o idee, o inspirație care mă ghidează acolo unde pot face cel mai mult bine pentru ceilalți si mai puțin pentru mine. […] O altă chestiune importantă a fost paralela dintre locul de muncă și mediul universitar, fiind recent angajat am putut să observ diferența dintre teorie și practică unde se trece de partea de proiectare și planificare a lucrurilor și se trece direct la implementare. În timp, am reușit să constat că această abordare nu este bună, deoarece inevitabil apar întârzieri din cauza proiectării proaste a sistemelor, iar clientul nu poate preciza de la început tot ceea ce el are nevoie și se ajunge ca tot el să fie nemulțumit de produsul final. De asemenea, am constatat că nici unul din angajați nu cunoștea Codul de etică elaborate de ACM și, prin urmare, nu îl puneau în aplicare. […]
În primul an de master, a fost momentul în care m-am despărțit de locul de muncă, unde tentativele mele de a aduce schimbare și de a îmbunătăți lucrurile nu au dat roade. Pe lângă asta, modul de lucru de acolo nu mai corespundea cu noul sistem de valori pe care l-am dobândit pe parcursul studiilor academice. […]
Finalul, și anume anul al doilea de master, este capitolul cu cele mai multe revelații. Mi-am dat seama de rolul critic ce îl jucăm în momentul de față în întreaga societate, pentru că sub o formă sau alta, noi, programatorii/personalul ITC, avem mult control asupra a ceea ce se-ntampla efectiv cu lumea. Prin codul care îl scriem, deciziile care ni le asumăm și implementăm de la management, prin lipsa sau existența eticii în acțiunile noastre, proastele implementări datorită lipsei de experiență sau direct a incompetenței putem să salvăm vieții sau nu. […]
“Cunoașterea e putere” zic unii, alții spun “cunoașterea e responsabilitate”, eu zic că ambele sunt adevărate și întrebarea la care se ajunge este „Cum poți funcționa într-o societate în care prea puțini au cunoaștere?”. Răspunsul la această întrebare încă nu îl știu și poate nu îl voi afla niciodată, dar asta nu înseamnă că nu voi da tot ce am mai bun în a îmi păstra sistemul de valori și a trăi în conformitate cu el.

Daniel Alexe, masterand TAPI anul II, 2020

Ulterior, pentru programul de master, nu am mai ales facultatea de la București și m-am înscris la Tehnologii Avansate pentru Prelucrarea Informației, la Ploiești. Am observat aici alt interes al majorității profesorilor legat de învățarea studenților și modelarea programului de învățământ după trenduri. […]
Însă, dintre disciplinele care au fost interesante și plăcut de învățat, enumăr Metaeuristicile și Planificarea Calendaristică, care sunt logice și cu aplicabilitate imediată în viața reală. Proiectele pe care a trebuit să le fac pentru examen au fost interesante și le pot folosi chiar și în domeniul în care lucrez acum. Analiza datelor și tehnicile avansate de data mining, partea practică mai mult, au fost, de asemenea, interesante și m-am regăsit că îmi doream să învăț și să fac mai mult cu cât înaintam în proiect. Totul devine mult mai echilibrat când ai de învățat despre un domeniu și faci, în paralel, partea practică și cea teoretică. […]
În afară de materiile matematice sau tehnice, mi s-a părut utilă, pentru mine ca om, și disciplina Dezvoltarea carierei în informatică, acela fiind momentul în care am descoperit sursa multora dintre frustrările și fricile mele și am cercetat mai amănunțit ceea ce vreau și mi-am dorit să fi făcut asta mai devreme, înainte să o iau pe un anume drum.

Sofia Enache, masterand TAPI anul II, 2020

În vara anului 2015, am avut de ales mai multe opțiuni de intrat la facultate, la sfatul familiei am introdus și opțiunea Informatică de la Facultatea de Litere și Științe cu o oarecare reticență, deoarece, la momentul respectiv, îmi doream mai mult să intru la Automatică sau la Calculatoare. Aici am avut foarte multe lucruri de învățat din punct de vedere profesional și personal. Profesorii vin cu sfaturi pentru oricine, în orice domeniu, ești liber să întrebi orice , chiar dacă nu este în legătură cu materia pe care o predau. Am avut oportunități de dezvoltare și teme de discuții din orice domeniu. Stagiile de pregătire din cadrul licenței și al masterului sunt diversificate pe domeniul informatic, în sensul că ai ce învăța, trebuie doar să îți placă și să vrei. Până și materiile care nu îți plac devin o plăcere, o să îmi lipsească colegii și orele în care stăteam la discuții cu colegii și profesorii.   […]
La master prieteniile s-au legat mai tare cu anumiți colegi și profesori, am avut momente plăcute și neplăcute, dar întotdeauna am trecut împreună peste toate și parcă acești doi ani au trecut prea repede. Au fost introduse materii pe care le așteptam cu mare interes și au fost diverse întrevederi cu companii de programare. Sprijinul profesorilor și al colegilor a intervenit și dacă aveam nevoie de ajutor la serviciul pe care îl aveam. […]
Am avut foarte multe lucruri de învățat, mai bune sau mai rele, facultatea îți aduce bucurii și supărări (cum se spune, nu ești student dacă nu ai avut măcar o restanță), dar dacă stai să te gândești vei vedea că orice lucru întâmplat (cel puțin pentru mine) m-a făcut să devin mai puternic și să am ținte cât mai înalte cu viața mea. Un moment foarte dificil pentru mine petrecut între anii de master a trecut mult mai ușor datorită eforturilor colegilor și profesorilor care m-au ajutat să trec peste. […] Țin să le mulțumesc tuturor pentru ajutor și să ne vedem cu bine peste foarte mulți ani să depănăm amintiri.

Gabriel Țene, masterand TAPI anul II, 2020

Primii ani de studii universitare m-au ajutat să îmi dezvolt capacitatea de programare și să mă adaptez în funcție de limbajul de programare ales. De asemenea am învățat să rezolv probleme, acest lucru în mare s-a realizat prin rezolvarea continuă de exerciții atât la laborator, cât și prin realizarea proiectelor pentru acasă. Unele probleme luau mai puțin timp, iar altele mai mult, uneori eram cuprins de frustrări privind complexitatea problemei sau de faptul că nu aveam mult timp la dispoziție pentru rezolvarea problemei respective. Dar nimic nu se compară cu satisfacția pe care o ai în momentul în care rezolvi o problemă, sau înțelegi o anumită formulă care inițial ai crezut că este foarte complexă. […]
În anii de master am învățat ce însemnă să fiu parte dintr-o echipă. […] De asemenea, pe durata anilor de master am avut câteva cursuri în care s-au purtat discuții care chiar m-au făcut să mă gândesc la diverse aspecte ale domeniului IT. Până acum eu puteam vedea doar următorul program pe care trebuie să îl fac și nu m-am gândit ce impact aș putea avea asupra celorlalți. La aceste discipline am putut să văd adevărul în ceea ce privește evoluția industriei IT, cam lentă și repetitivă, dar și diverse aspecte care, deși nu sunt în domeniu, au legătură cu IT-ul.

Andrei Negulescu, masterand TAPI anul II, 2020

Materiile principale, pe care m-am axat in universitate, au fost cele ce necesita punerea in practica a notiunilor de specialitate, dar am descoperit pe parcursul anilor de studii, ca si cele ce aveau ca scop dezvoltarea personala sunt cel putin la fel de importante, deoarece, inainte de toate, personalitatea este prima observata pe plan professional. Materiile avute la studiile superioare de masterat erau bine venite si in ani de licenta, deoarece persoanele care nu si-au continuat studiile de licenta, urmănd un program de masterat, au avut o pierdere imensa.

Marian Chiru, masterand TAPI anul II, 2020

Anii de studii universitare, atat cei la nivel de licenta, cat si cei la nivel de masterat, m-au ajutat sa dobandesc o baza fundamentala pentru a patrunde in domeniul IT&C. M-au ajutat sa cunosc mai bine aplicatiile pe care acesta le poate avea in viata de zi cu zi, cat si modul de abordare pe care acesta il are in relatia cu omul.

Bogdan Tigheci, masterand TAPI anul II, 2020

Programul de licenta mi-a extins gama de cunostinte asupra elementelor de baza in domeniul informatic, cunostinte ce stau la baza multor limbaje de programare si a tehnologiilor existente. Asimiland cunostintele din facultate, am invatat sa fiu deschis asupra tuturor posibilitatilor si sa imi doresc sa invat mai mult despre domeniul care m-a atras si in care lucrez. Datorita profesorilor ce ne-au ajutat si ne-au sprijinit, am invatat din experienta acestora diferite moduri de a lucra si a colabora cu partenerii in proiectele pe care le dezvoltam.

Dupa finalizarea licentei mi-am urmat pasiunea pentru programare si am ales sa imi aprofundez cunostintele de informatica, aplicand pentru programul de masterat TAPI. Pe parcursul lui am studiat noi elemente despre agenti inteligenti, metaeuristici, tehnici de data mining avansate, precum si modelarea si simularea sistemelor complexe. Multumita educatiei primite la Universitatea de Petrol si Gaze si a familiei ce m-a sustinut, imi pot urma pasiunea pentru programare si cercetare, dezvoltand solutii software, impreuna cu colegi si parteneri de incredere, pentru diversi clienti.

Tudor Vlad, promoția 2018

Inginer software, Compexin


Desi la început am fost sceptic privind calitatea studiilor care ofereau pregatire in programare la UPG din cauza ca universitatea credeam ca are un specific doar pe domeniul petrolului, am constatat ca mi-am format aici o baza puternica în domeniu. Momentan sunt masterand la Universitatea Babes-Bolyai din Cluj si des întampin situatii în care comunic cu alti masteranzi care si-au facut studiile de licenta la alte facultati din toata România, care nu înteleg elemente de baza; acestea sunt momente in care realizez cat de bine mi-au fost predate lucrurile în timpul facultatii. Sunt foarte multumit de toti profesorii care m-au învatat, care mi-au explicat lucrurile pe care nu le întelegeam si care m-au ajutat sa devin mai bun în domeniul meu.

Ion Anton, Informatică promoția 2018

Este un început, doar un început, pentru că dvs., profesorii de la Informatică, m-ați motivat să  lupt să ajung cât mai sus, să imi doresc doar ce e mai bun pentru mine, să mă mândresc că am fost studentă la UPG și să îmi doresc să fac cunoscut numele acestei universități.
Pasiunea pentru cyber security și dorința de a deveni un hacker etic capabil să lupte împotriva celor mai talentați hackeri din lume m-au determinat să aleg acest drum. Până în anul II de facultate eram foarte pasionată de programare și mă gândeam doar să dezvolt aplicații inovative și utile. Apoi din anul II de facultate, învățând despre rețele de calculatoare, baze de date, am aflat cât de important este să ne protejăm aplicațiile și să fiu tot mai interesată de cyber security. M-am îndrăgostit de acest domeniu. Dar acest lucru a fost posibil și pentru că am avut profesori foarte pasionați.
Pasiunea pentru cyber security m-a adus la CyberSwarm, o companie ce implementează soluții de securitate cibernetică. Datorită acestei firme, am descoperit că majoritatea cursurilor din facultate și din master sunt foarte utile. Am întâlnit noțiuni din Data Mining, Metaeuristici, Securitatea Informației și din multe alte cursuri.
Proiectele realizate pe echipe în cadrul facultății, modulul Psiho-pedagogic și cursul “Dezvoltarea carierei în informatică” m-au ajutat să înțeleg cum trebuie să colaboreze și să lucreze membrii echipei pentru ca firma să aibă succes și să identific necesitatea unor îmbunătățiri. Faptul ca am fost la un profil real mă ajută foarte mult în viata, deoarece știu că orice problemă are rezolvare și găsesc cel puțin o rezolvare.
Acum urmez un curs de securitate cibernetică și faptul că am anumite noțiuni în spate, mă ajută foarte mult. Și știu că examenul final, ce implică și o documentație, o să îl trec cu brio, deoarece am căpătat o anumită experiență în urma proiectului de licență și a concursurilor la care am participat.

Georgiana Bărbuceanu

Mie îmi place foarte mult aici, începând de la colectiv (profesori, studenți), până la programul de studiu, iar faptul că ne-am putut descurca și cu job-ul, și cu facultatea în același timp (chiar dacă nu întotdeauna am putut fi prezenți 100% la laboratoare, pentru că profesorii ne-au înțeles situatia), contează foarte mult pentru mine. Sunt foarte încântat că suntem împreună și sper să aleagă cât mai mulți tineri să vină aici în anii ce vor urma.

Emil Gabriel Țene, masterand TAPI anul I

www.devilstrike.ro


Alegerea programului Informatica a fost pentru mine o alegere atat obiectiva (fortat de imprejurari sa “fac o facultate”), cat si subiectiva (imi place informatia si accesul la aceasta, ma pricep la calculatoare si am spus “de ce sa nu fac asta?”). Inca de la inceputul studiilor, la licenta, informatiile au fost unele noi, altele deloc noi, asa ca mi-am selectat informatia (este o alegere proprie, caut sa pricep/invat ceea ce imi place, ceea ce mi se pare ca o sa-mi fie de folos in viata). Ajungand sa-mi selectez informatia, m-am folosit de ceea ce stiam, cat si de ceea ce invatam la ore (de exemplu, retelele si programarea m-au ajutat intr-o anumita masura in proiectele de freelancing avute cu diversi clienti). Unde exista o materie sa-mi placa in totalitate sau sa gasesc ca putea exista dialog (mai formal, dar si mai putin formal) cu profesorul, aveam un “spor” in invatare; in rest, preferam sa “ma multumesc cu putin”.

Pe scurt, eu nu mi-am format un “drum anume” bazat pe anumite criterii; pentru mine nu materia in sine a contat, ci mai mult cine si cum a predat-o si asta m-a motivat. Pentru faptul ca unii profesori au “tras” de noi si ne-au ajutat de multe ori, eu sunt recunoscator (cel putin eu, dar cred ca si altii).

Sunt multe aspecte care m-au ajutat:

– programarea m-a ajutat sa scriu diversi algoritmi pentru navigarea web, care apoi mi-au adus si resurse financiare;

– la “Arhitectura sistemelor de calcul” am aprofundat calculatoarele si hardware-ul, aspect care ma pasioneaza (imi place mult sa repar erori software si hardware);

– la “Probabilitati si statistica” am fost (si sunt inca) “fascinat” cum rng nu e chiar atat de “aleator”;

– sistemele de operare, retelele de calculatoare si bazele de date m-au ajutat sa inteleg erorile din jocurile in Linux, dar si cum traverseaza datele prin retea;

– inteligenta artificiala si metaeuristicile m-au ajutat mult sa inteleg cum functioneaza ACO/swarm intelligence (mi-au placut explicatiile, ideile si, desi mi se par complicati unii algoritmi, inca ma gandesc cum sa utilizez asta si machine learning in anumite proiecte).

Programul de master a fost o alegere mai mult subiectiva, deoarece deja stiam o parte din “informatie”, colegii, profesorii. Pe scurt, profesorii m-au “atras” spre asta. Dezvoltarea carierei si invitatii au fost motivatie pura; am apreciat oportunitatea de a discuta liber pe anumite teme si de a incerca sa dezvoltam subiecte noi (desi eu, unul, am participat foarte putin).

In concluzie, chiar daca ma repet, motivatia pentru mine a insemnat profesorii, felul in care au predat si cum ne-au inteles de fiecare data (si cu bune, si cu rele); a fost mai mult decat o cooperare si chiar imi pare rau ca “s-a terminat” si ca nu am depus mai mult efort in obtinerea unor rezultate mai bune. Materia… e doar materie; conteaza fiecare cum o priveste. Pe mine m-a ajutat pentru ca am aflat (voluntar si involuntar) informatii noi, am asimilat o parte dintre ele si mi-au fost utile in viata de zi cu zi (lucrez cu calculatoarele in fiecare zi, deci am nevoie de anumite cunostinte fundamentale). Si am obtinut mai mult decat am “cerut”.

Cosmin Băescu, promoția 2017

Freelancer


De-a lungul celor 5 ani de studii universitare am agreat domenii precum programarea, bazele de date, tehnologiile web, programarea orientata pe obiecte (in mod special), securitatea datelor si matematica. Toate acestea m-au ajutat sa evoluez la job-ul actual pe parcursul unui an si sase luni atat de rapid incat dupa cateva luni am ramas singura pe proiect (eu programez server-side, client-side, ma ocup de arhitectura bazei de date, de asemenea si de web services, bug fixing, dezvoltare de module noi si testare). Poate vi se pare mult, dar pe toate acestea le-am studiat pe rand in aproximativ 10 ani in scoala. Am studiat cu tot interesul pentru a reusi angajarea in domeniu.

Consider ca daca te inscrii la facultate doar sa iesi cu o diploma nu este suficient si esti propriul tau dusman. In acelasi timp cine se hotaraste sa inceapa cursurile cred ca trebuie sa le trateze cu maxim de respect si interes, deoarece in facultate (cel putin pentru unii dintre noi) informatia este gratis; daca pierzi trenul asta fara sa ramai cu ceva, te costa mai mult decat iti poti permite.

Motivatia – eu am avut-o in permanenta din alta parte, insa unii studenti (fosti colegi de-ai mei) dupa ce au trecut prin nenumarate stari neplacute, si-au dat seama ca au nevoie de cursuri, ca au nevoie sa se implice activ la ore si ca vor reusi in domeniu doar daca isi vor pune acele intrebari (pe care unii le evita), acele “de ce?”-uri potrivite. Intreaba si ti se va raspunde, teama de penibil nu te va duce decat in jos! – spun eu, un student din prima banca, scos in permanenta la tabla.

Asadar, au fost discipline pe care mi-a placut sa le studiez, unele cursuri sau laboratoare au fost foarte bine structurate, dar si domenii care m-au interesat mai putin si cursuri sau laboratoare mai putin structurate sau mai dificil de asimilat. Am cunoscut si profesori extraordinari, dar si colegi ce imi vor ramane prieteni toata viata.

In concluzie, ma bucur ca am studiat toti acesti ani la UPG, la Informatica si TAPI si apreciez ca an de an sunt luate in considerare parerile studentilor si sunt facute modificari care sa vina in ajutorul lor pentru a beneficia de o mai buna pregatire profesionala.

Daniela Anton (Manea), promoția 2017

Dezvoltator aplicații web, KeepItMobile


Încep prin a spune ca recomand Univesitatea Petrol-Gaze din Ploiesti tuturor cunoscutilor!
În cei trei ani de facultate (Informatica) si cei doi ani de master (TAPI), am avut numai lucruri bune de învatat, lucruri pe care le folosesc în viata de zi cu zi, în special la locul de munca si nu numai. În urma unui proiect pe care l-am sustinut în facultate, în timp ce adunam informatiile si studiam subiectul, mi-am dat seama cât de mult îmi place si astfel, lucrez deja de 4 ani în domeniul administrarii de sisteme Windows.
Universitatea îti ofera tot ce ai nevoie, iar profesorii te ajuta continuu, chiar si în afara orelor de curs. Trebuie sa recunoastem ca distractia din timpul liber nu lipseste, viata de camin este extraordinara, iar combinata cu orele de curs si laboratoarele, rezulta o combinatie ce garanteaza succesul în viata. Trebuie doar sa ai ambitie!
Multumesc profesorilor! Multumesc UPG!

Ionut Stoian, Informatică promoția 2015,  TAPI promoția 2017

Administrator rețea, e-value, Brasov


Studiile din facultate m-au ajutat să ajung unde sunt acum. Lucrez în PHP + mySQL și dezvolt roboți digitali pentru testarea automată a aplicațiilor interne de la eMag. Automatizarea este cheia în succesul firmelor, fie că este folosită în testare, în dezvoltare sau doar în uz zilnic. Lăsați roboții să vă facă treaba, luați-vă o cană de cafea și dați like-uri pe Facebook. Suntem în viitor!

Andrei Smeu, promoția 2016

Programator de testare automată, eMag


In cei 3 ani de licenta, urmati de alti 2 la master, am aprofundat cunostintele de programare insusite anterior, gasind in profesori modele pentru activitatea mea la catedra. Inca de la primul curs am stiut ca am facut alegerea potrivita si, pe zi ce trecea, eram tot mai entuziasmata de ideea unei viitoare cariere in invatamant. Acum, dupa 3 ani de la absolvire, impartasesc si elevilor o parte din lucrurile invatate de la aceste cadre didactice care isi desfasoara activitatea cu mult devotament.

Andreea Petre, Informatică promoția 2014, TAPI promoția 2016

Profesor informatică, Școala nr. 14


Programele de studiu Informatica m-au ajutat sa rezolv orice problema din lumea reala, devenind overqualified pentru piata din Romania. In prezent, majoritatea locurilor de munca din sectorul de IT din Romania nu vor pune probleme unui absolvent de facultate, si in timp persoana va ajunge sa se plafoneze. Din nefericire, la noi in Romania ajung proiecte simple, cum ar fi o aplicatie de management a licentelor, aplicatie de HR, aplicatie de rulat teste automate, si lista continua. La facultate ar trebui investit mai mult in echipa de research & development, si scos un produs pe piata prin intermediul unei companii, in felul acesta orasul se va dezvolta si oamenii buni nu vor mai fi nevoiti sa lucreze doar pentru bani. Insist pe acest lucru, deoarece acest grup m-a ajutat si motivat sa continui drumul in acest sector, contribuind foarte mult la ceea ce stiu astazi.

Alexandru Marian Liță, Informatică promoția 2013, TAPI promoția 2015

Software developer, Oracle Bucuresti

În anul 2001 am absolvit Liceul Teoretic “Alexandru Ioan Cuza” şi am intrat la UPG, singura universitate la care am vrut să studiez, deoarece aici a învăţat şi tatăl meu Petrochimie şi mereu mi-a vorbit frumos despre facultatea ploieşteană. Am dat două examene de admitere, unul la algebră şi analiză matematică, altul la geometrie şi trigonometrie. Cea de-a treia parte a mediei a constat în nota obţinută la Bacalaureat. Mă bucur că am reuşit să intru, fiind chiar prima pe lista admişilor. Am ales profilul Matematică-Informatică, deoarece mi-a plăcut mereu matematica. Despre informatică nu ştiam nimic. În liceu am fost la profilul Matematică-Fizică. Domnii profesori de la UPG au avut multă răbdare cu noi, cei care nu am studiat informatică în liceu, explicându-ne de la zero absolut tot ce trebuia. Au fost patru ani minunaţi, pe care nu o să-i uit niciodată! Cursuri şi seminarii interesante, profesori foarte buni, dedicaţi şi implicaţi, colegi drăguţi şi prietenoşi, excursii frumoase şi spectacole unice la Casa de Cultură a Studenţilor. Imediat după absolvire, în 2005, am devenit titulară la Colegiul “Mihail Cantacuzino” din Sinaia, unde sunt şi acum, după şaisprezece ani. Este singura meserie pe care am dorit vreodată să o practic, fiindcă mereu m-am văzut printre copii. Tot la UPG am susţinut examenele de Definitivat, gradul II, lucrarea de gradul I. Şi tot la UPG am mai făcut o facultate în perioada 2008-2010, de Limba şi literatura română, conversii profesionale.
Mulţumesc tuturor profesorilor pentru ce au făcut pentru mine! Nu o să uit niciodată cei mai frumoşi ani ai vieţii!

Anda Veronica Stroe, absolventă

Profesor, Colegiul “Mihail Cantacuzino” din Sinaia


Licenta Informatica:

Mi-am dorit o cariera in Informatica si am inceput sa studiez domeniul inca din gimnaziu. Am avut sansa de a gasi profesori dedicati in cadrul programului de licenta, ce au fost capabili sa imi raspunda oricarei intrebari. Acestia au fost capabili nu doar sa predea o notiune noua, dar si sa imi starneasca curiozitatea in domeniu prin intrebari-capcana sau studii de caz.

Programul de studiu a fost suficient de variat astfel incat sa cuprinda cunostintele esentiale necesare pe piata muncii. Amintesc aici echilibrul intre programare, matematica, statistica si concepte specializate de informatica (retelistica, sisteme de operare, arhitectura calculatoarelor). Multe dintre aplicatiile si sistemele pe care inainte le consideram o cutie neagra au inceput cu timpul sa devina lucruri utile pe care le puteam folosi pe viitor. Proiectele semestriale si concursurile intre studenti m-au facut sa observ ca pot aborda si rezolva cu succes proiecte de anvergura. Un exemplu ar fi grafica 3D si jocurile 3D, unde cu sfaturi potrivite si studiu individual am invatat cum se creeaza continutul 3D si un motor de redare a continutului ce folosea OpenGL si apoi WebGL.

 Master TAPI:

In cadrul programului de masterat am invatat cum sa fiu autodidact, nu din lipsa de profesori, ci datorita specificului cerintelor de examen.

Acum se punea mai mult accent pe documentare, studiu individual si experimentare. Aici, fiecare semestru a introdus noi provocari, ce au inclus in cazul meu:

    – generarea unui model 3D dintr-o poza stereoscopica,

    – interactiunea cu kernel-ul Linux in scopul replanificarii de task-uri,

    – prelucrarea automata a documentelor text folosind expresii Regex,

    – construirea si programarea unui robot mobil aproape de la zero.

In aceasta etapa, profesorii au devenit mentori, venind cu indicatii in rezolvarea unei probleme specifice pe care o intalneam pe parcurs. In loc sa am un singur mentor, am avut posibilitatea de a putea apela la mai multi profesori in functie de problema in cauza, fie ea de modelare, de circuite electronice, de sisteme software sau de algoritmica.

Din punct de vedere profesional, cel mai important moment a fost acela in care profesorii mi-au propus sa urmez si studiile de doctorat pentru o cariera in cercetare. Pentru aceasta m-au indrumat in realizarea a doua lucrari de cercetare, necesare admiterii la doctorat. Aceste doua lucrari au presupus experimente, analiza de date, documentare si in final redactarea de lucrari conform cerintelor publicatiilor stiintifice. Practic, in aceasta etapa am observat cum se imbina toate materiile studiate in ciclurile de licenta si master si ca fiecare are rolul sau.

Concluzii

La finalul celor 5 ani de studii aveam cunostinte de baza si specifice in domeniul Informatica si conexe (statistica, matematica) si in plus, stiam (si inca stiu) unde sa caut si cum sa dobandesc cunostintele lipsa, acum in lipsa echipei de mentori.

Profesional, am fost motivat de curiozitate, dar indrumarea catre directia potrivita mie a venit din partea profesorilor.

In prezent sunt si eu lector universitar la Facultatea de Automatica si Calculatoare din cadrul Universitatii Politehnica din Bucuresti si, avand in fata nenumarate exemple pozitive de-a lungul anilor, aplic lectiile invatate in studentie cu proprii studenti si aduc propriile imbunatatiri, incercand sa intorc roata si sa ofer acelasi nivel didactic. De asemenea, ocazia de a experimenta cu concepte variate (de la micro-controllere la sisteme de operare) mi-a permis sa capat o “dexteritate” tehnica, foarte utila pe partea de cercetare stiintifica ce face parte din cerintele postului universitar.

Andrei Florea, promoția 2015

Lector universitar, Facultatea de Automatică și Calculatoare, Universitatea Politehnica din București